A király a sakk legfontosabb figurája. Egy mezõt léphet bármaly irányban, akár átlósan is (kivéve a sáncolást).
Királyt leütni nem lehet, ha veszélyben van, onnan azonnal el kell távolítani.
Ha ez nem lehetséges, az egy vereséggel ér föl.
Ha a királyt ellenséges báb támadja, ezt sakknak nevezzük,
és ha sakkot nem lehet elhárítani, a királyt bemattolták,
és a játszma elvesztését jelenti.
Speciális lépések: Sáncolás
A vezér a legütõképesebb figura a táblán. Bármely mezõre léphet azon a vonalon, soron vagy átlón, amelyen áll, de nem ugorhat át másik bábot.
BástyaA bástya bármely mezõre léphet azon a vonalon vagy soron, amelyen áll, de nem ugorhat át más bábot.
FutóBármely mezõre léphet azokon az átlókon, amelyeken áll, de nem ugorhat át más bábokat.
HuszárA huszár az olyan hozzá legközelebb esõ mezõkre léphet, melyek különbözõ vonalon, soron vagy átlón helyezkednek el attól amelyen a huszár áll.
Gyalog
A gyalog csak elõre léphet, saját vonalán egy mezõvel, feltéve, hogy a közvetlenül elõtte álló mezõ üres.
Elsõ lépés:
saját elsõ lépésében két mezõt is mozdulhat elõre azon vonalon amelyen áll, feltéve hogy egyik elõtte levõ mezõ sem foglalt.
Ütés: Ha egy gyalog elõtti átlósan szomszédos mezõn ellentétes szinû báb áll, akkor az a gyalog által leüthetõ.
Speciális lépések :
En passant
Gyalogcsere